22.05.2024

Співзасновник Твіттера створив нову соцмережу без лайків і фоловерів, проте з цікавими несподіванками

Колишній гендиректор Twitter Ев Вільямс створив нову соціальну мережу під назвою Maven. Співзасновники Maven працюють з кількома підрядниками, але не мають жодного штатного працівника. Вони кажуть, що ще не визначилися з бізнес-моделлю, але вона може включати рекламу, засновану на інтересах людей.

Платформа відмовляється від лайків та фоловерів на користь чистої випадковості, яка відіграє більшу роль у тому, що з’являється у стрічках користувачів. Головний інвестор Maven — співзасновник і колишній генеральний директор Twitter Ев Вільямс. Серед інших спонсорів — генеральний директор OpenAI Сем Альтман.

Maven побудований на концепції відкритості, яку вперше запропонував комп’ютерний вчений і дослідник ШІ Кеннет Стенлі, один з трьох співзасновників стартапу.

Maven з’явилася на світ після того, як Стенлі дійшов висновку, що найкращий спосіб створити більше несподіванок у житті людей — це соціальна мережа, а потім випадково перетнувся з Вільямсом.

Стенлі стверджує, що більшість соціальних мереж страждають від надмірної кількості цілей через те, як вони стимулюють лайки, підписки та увагу. Це перетворює людей на бренди і породжує полум’яні війни. На Maven у вас немає підписників, тому вам не потрібно турбуватися про те, що ваші підписники хочуть від вас почути, або про те, як отримати більше підписників. Якщо у вас є питання, скажімо, про пральні машини, каже Стенлі, ви можете просто опублікувати його, не напружуючись, і дозволити платформі знайти відповідну аудиторію.

Ваша стрічка на Maven побудована на основі інтересів, а не на основі відстежування інших користувачів.

На Maven користувачі слідкують за інтересами, такими як комп’ютери або свідомість, кожен з яких має власний профіль на сервісі. Коли хтось щось публікує, алгоритми автоматично аналізують текст і позначають його відповідними інтересами, щоб він з’являвся на цих сторінках, які також показують інших користувачів, які слідують за цим інтересом, і список пов’язаних інтересів.

Основна стрічка в додатку Maven показує дописи з усіх інтересів, за якими стежить людина. Платформа не просто показує найпопулярніші. Дописи мають подолати певну планку для залучення. Ймовірність їх появи базується на тому, наскільки вони відповідають інтересам користувача. У додатку також є повзунок випадковості: від «Показувати лише вибрані інтереси» до «Показувати мені все».

«Це дійсно радикально, — сказав Стенлі про Maven. — Ми позбулися лайків і фоловерів. Це схоже на божевілля».

Що стосується модерації, то користувачі можуть повідомляти про дописи або інших користувачів, а також вимикати звук у темах, інтересах або користувачах. Штучний інтелект (ШІ) також позначає потенційно проблемний контент.

«Ми хочемо переконатися, що різноманітні та відкриті висловлювання залишаються домінуючою темою, — каже Стенлі. — Тому ми намагаємося не бути надто жорсткими».

Мережа Maven поки що невелика. Співзасновники Maven працюють з кількома підрядниками, але не мають жодного штатного працівника. Вони кажуть, що ще не визначилися з бізнес-моделлю, але вона може включати рекламу, засновану на інтересах людей.

За словами Стенлі, на Reddit також проводяться довготривалі дискусії, зосереджені на конкретних інтересах, але його підфоруми є дещо ізольованими. На Reddit є окремі форуми, присвячені Нью-Йорку та міському плануванню, але якщо хтось напише на Maven про міське планування в Нью-Йорку, то теги, додані штучним інтелектом, об’єднають людей, які слідкують за обома темами.

«Це як про форум, що самоорганізується», — каже він.

Застосунок Maven доступний для пристроїв Apple та Android.