07.06.2024

Фахівець пояснив, коли збільшена витрата моторної оливи є нормою



Іноді навіть у повністю справного двигуна можна помітити споживання оливи, особливо за певних умов експлуатації. Моторист сервісного центру пояснив, як визначити - коли це нормально, а коли вже варто почати турбуватися про стан ДВЗ.

Всі двигуни внутрішнього згоряння споживають мастило в процесі роботи – чи то зовсім новий, щойно із заводу, чи старий, який проїхав понад 100 000 км. Однак тут ключове значення має кількість споживаної оливи.

У справного мотора споживання мастила може становити приблизно від 20 до 50 грам на кожні 1000 кілометрів пробігу. Цікаво, що це споживання не завжди залежить від заявленої потужності такого двигуна. У старенького ДВЗ цей показник іноді може досягати навіть 100-200 грам на ті ж 1000 кілометрів. Тому власники нових машин у проміжку між масляними ТО зазвичай не помічають зниження рівня мастила.

Якщо за рік витрачено близько 400 грамів з 5 кг об’єму масла – для нового двигуна це не так вже й багато, тому власник, ймовірно, і не зверне на це увагу. Однак у вживаних машин, з аналогічними характеристиками, при черговій заміні оливи вже можна помітити, що половина мастила “випарувалася”. Обидві ситуації є цілком нормальними і не повинні викликати занепокоєння у власника автомобіля. Але якщо витрата оливи значно перевищує цей орієнтир, варто звернути увагу на стан двигуна і провести діагностику.

Наприклад, якщо в літній подорожі машина з причепом проїхала кілька сотень кілометрів гірськими серпантинами і крутими підйомами, то не варто турбуватися через зниження рівня мастила в двигуні. Адже за таких умов експлуатації ДВЗ працює на межі своїх можливостей, що може призвести до збільшеної витрати оливи.

Однак, якщо автомобіль не піддавався подібним випробуванням, але значна витрата моторного мастила є, це вже привід для того, щоб звернутися до автосервісу для проведення діагностики.

Можливі причини збільшення витрати оливи можуть бути різноманітними. Проблеми можуть бути пов’язані з маслознімними ковпачками та кільцями, а також із системою вентиляції картера. Крім того, не варто виключати можливість протікання ущільнень у моторі та інших непередбачених неполадок.