21.01.2024

Про що слід пам’ятати при купівлі вживаного авто: водіям озвучили поради

При купівлі авто з пробігом важливо враховувати низку факторів, які не дозволять новому власнику потрапити у неприємності у майбутньому.

Експерти звертають увагу, що вік автомобіля далеко не завжди є ключовим фактором. Деякі машини, які дбайливо та акуратно експлуатували 10 років і більше, можуть перебувати у відмінному стані. Водночас, є приклади, коли автомобіль "вбивають" за рік.

"Рекомендується максимально ретельно, наскільки дозволяють обставини, вивчити авто в технічному плані та зайнятися пошуком візуальних дефектів. Важливо, щоб машина не мала явних пошкоджень салону і кузова. В останньому випадку не зайвим буде використовувати товщиномір для перевірки фарбування, а також оглянути стан болтів кріплень кузовних елементів. Якщо на них є подряпини та сліди відкручування, можливо, машина проходила через серйозне відновлення", - зазначають експерти.

Також важливою є перевірка юридичної чистоти автомобіля. Використовуючи VIN-код транспортного засобу можна отримати відомості про колишніх власників, ДТП, перебування у заставі, розшук та інші факти.

ПРИХОВАНІ АВАРІЇ

Недобросовісні продавці намагаються приховати не лише пробіг, але і участь автомобіля у ДТП. Якщо аварія була незначною, це ще півбіди. Куди гірше, коли з купи мотлоху зробили «лялю». Купуючи таку машину, водій не лише буде постійно вкладатися в ремонт, що обтяжливо з фінансової точки зору, а ще й ризикуватиме власним життям.

Ушкодження авто можна умовно поділити на три головні категорії: зовнішні елементи, силові та конструктивні.

«Під час незначного ДТП, отримують пошкодження — зовнішні елементи. Це може бути подряпина на капоті, маленька вм’ятина, розбита фара чи дзеркало і т. д. З таким дефектами машину брати не критично. Якщо говорити про силові елементи, то це куди гірше. Наприклад: лонжерони є одними з найважливіших частин кузова», — коментує автоексперт.

Крім того, фахівець наголошує, що після деформації їх практично неможливо відновити, адже автовиробник на початковому етапі чітко розрахував його параметри та ступінь протидії навантаженням. «Варто пам’ятати, що відновлення пошкодженого лонжерону впливає на жорсткість кузова, на кермо, яке не буде вас слухатися під час поворотів, на зміну ширини зазорів кузова, асиметрію дверей та капоту, роботу підвіски, дисбаланс розвалу-сходження коліс, знос шин та багато ін. Словом, хорошого мало, тому раджу взагалі навіть не розглядати такі варіанти».

На машину після конструктивної загибелі (сума ремонту перевищує її вартість) може покласти око припустимо недосвідчений юнак, повний амбіцій та мрій.

«Купувати таку машину не раджу ні за, які кошти, навіть маленькі. На будь якому СТО навіть після не тривалої діагностики майстер розкаже вам, приблизно, у якому страшному ДТП була ця машина. Такі машини справжній мотлох на авторинках. У них деформований кузов, можуть не спрацювати подушки безпеки та багато ін. Й взагалі навіть психологічно не приємно керувати автомобілем, у якому загинули люди», — зазначає Сергій.

Дізнатися, чи не була машина у ДТП з усіма відповідними наслідками допоможе звичайний магніт. Адже якщо на автівці багато шпаклівки, він просто-напросто не притягуватиметься. Разом з тим – це досить довга процедура, адже все і відразу не перевіриш. Так само у сонячну погоду варто придивитися до кольору автомобіля. Адже навіть якщо добре підібрано по відтінках до оригіналу, все одно свіжа фарба виділятиметься. Завдяки комп’ютерному підбору відтінок можуть підібрати настільки точно, що різниці практично не буде видно.

Треба звернути увагу і на щілини кузовних панелей. Йдеться про капот, крила, двері, багажник, бампер. Часто, коли якусь панель рівняли, залишається ледь помітна різниця у відстані до інших частин кузова.

Стороннє втручання можна виявити і за шурупами, якими скручуються панелі кузова під капотом. Якщо шуруп крутили – фарба навколо нього трохи потріскає.

Ще один простий спосіб пов’язаний із вікнами. Якщо на маркуванні бокових і заднього скла дата випуску відрізняється від року випуску машини, то з нею точно були якісь пригоди.

ВАША МАШИНА «БИТА», «ПЕРЕВАРЕНА», «ПЕРЕФАРБОВАНА»

Ви купили машину б/у, а через деякий час вирішили її продати. Перший можливий покупець оглядає авто, й припустимо каже: «Задні арки переварені. Скидаєте мне 2 000$ і я її беру». Ви розумієте, що задні арки найчастіше гниють, ржавіють, але відмовляєте. Приходить другий покупець, каже приблизно те саме: «машина переварена, арки замінювали, за такі гроші навіть оглядати не буду», третій дивиться, каже «видно, що арки не заводські, машина переварена, беру, якщо скинете 1500$». Ви знову відмовляє, але вже задумується, можливо й дійсно арки не заводські. Оглядає четвертий клієнт, й каже: скидайте 1000$, у машини не заводські арки. Й ви вже психологічно налаштовані скинути, адже, чотири підряд ймовірних покупця сказали про ці наче б то не заводські арки. Вам здається, що це схоже на правду, а тому ви погоджуєтесь і таки скидаєте ціну. Після чого, так звані перекупи, ділять ці кошти між собою, й перепродають авто у два рази дорожче. 

Для того щоб нічого не забути при первірці автомобіля, краще за все мати чек-лист. Як його зробити читате тут.